Для розвиненої держави стандартизація — це невід’ємний атрибут успішного існування. Розглянемо основні особливості цього явища та приклади із реального життя. Якщо вам знадобиться законодавча база з цієї теми, скористайтеся порталом ЗаконОнлайн. У базі даних сайту ви знайдете усю необхідну юридичну інформацію, нормативні документи та навіть приклади із судової практики.
Стандартизація та її види
Загальне визначення поняття
Стандартизація — це процес створення норм, які будуть розповсюджуватися на визначену множину об’єктів, з метою упорядкування певної сфери людської діяльності. Норми можуть створюються заздалегідь або вже при наявності необхідності у впорядкуванні чого-небудь. В ході стандартизації створюється документ, у якому прописані усі визначені вимоги.
Норми можуть створюватися для таких випадків:
- перевезення вантажу;
- виробництво продукції;
- експлуатація обладнання;
- здійснення різноманітних робочих процесів;
- зберігання будь-яких предметів, продуктів тощо.
Також стандартизація охоплює норми візуального оформлення продукції, тобто етикетки, маркування і т. д. Щоб дізнатися державні вимоги до виробництва того чи іншого продукту, звертайтеся до нашого порталу. За допомогою системи пошуку по ключовому слову, ви знайдете усі необхідні нормативні акти всього за декілька хвилин.
Необхідність створення норм та систем правил
Стандартизація — це невід’ємна частина контролю над тим, що відбувається на підприємстві чи у інших галузях бізнесу. Тільки чіткі норми є гарантом того, що результат людської діяльності буде мати високий рівень якості.
Також за допомогою стандартизації можна підвищити рівень продажу. Розглянемо практичну ситуацію з цього приводу. Виробник фасованих вареників, який продає свій продукт у місті Рівне, провів фундаментальну роботу над стандартизацією процесу створення обгортки для товару. В ході дослідження він співпрацював із національними органами відповідного профілю та виявив, що споживачі частіше купують продукти харчування, обгортки яких мають такі особливості:
- прозорі елементи, через які видно продукт;
- великі надписи, які можна прочитати без зайвої напруги;
- вага пакунку, відмічена на передньому плані великими цифрами.
Результатом дослідження став перегляд дизайну упаковки вареників та введення деяких нових норм до його оформлення. Через мінімальний строк після введення в дію нової стандартизації виробник проведе статистичне дослідження та виявить, що рівень продажу фасованого продукту зріс.
Зверніть увагу, ми розглянули приклад регіонального впорядкування, адже виробник працює в певному регіоні та бере до уваги саме місцеві особливості збуту. Окрім цього буває також національна та міжнародна діяльність з встановлення норм та правил для певних сфер праці, виробництва і т. д. Дізнатися більше про ці види контролю та впорядкування можна на порталі ZakonOnline.